onsdag, desember 03, 2008


Det er 3. desember i dag og 21 dager igjen til julaften. I går hadde jeg bursdag og i dag skal jeg ha noen venninner på lutefisk m/tilbehør. Det er tradisjon her i huset. Da pynter jeg bordet med mine selvlagete spisebrikker og løper. Selv synes jeg det ser ganske så koselig ut.

Vi hygger oss til langt ut på kvelden, men de fleste skal jo på arbeid dagen etter så vi begynner tidlig og gir oss ikke så altfor sent. Mannen i huset går ut, ofte på kino og i kveld skal han se på den siste James Bond filmen.

It is the 3. of December and only 21 days left for Christmas Eve. My birthday was yesterday and I always have some friends here for cod treated with lye and boiled in the oven (lutefisk) with a stew of green peas, fried pieces of bacon and boiled potatoes. We have beer and shaps for the fish. It is one of my favourite courses. I decorate the table with my own placemats and tablerunner. I think it looks nice. It is always the same, as traditions are.
My husband often goes out of the house when he feels invaded by women. This time he is going to the cinema to watch the newest James Bond film.

1 kommentar:

Sigrun sa...

Gratulerer med vel overstått bursdag. Hyggelig å se at du er på blogger'n igjen. gleder meg til å følge med.